موشن گرافی مزیتهای بسیاری دارد که شاید مهمترین آن همین تاثیر چشمگیری است نحوه ی ساخت موشن گرافی به این صورت است که در ابتدا یک سناریویی متناسب با اهداف طرح ریزی میشود و بر اساس آن نقاشیهایی در قالب کاراکترهای داستانی به مخاطبین نشان داده میشود. معمولا ساخت موشن در 5 مرحله اصلی انجام میشود. مراحل دیگر بر اساس نوع سفارش مشتری و تخصص افراد میتواند متفاوت باشد. 5 مرحله اصلی عبارت است از :
1-شفافسازی اهداف از ساخت ویدئو تبلیغاتی
2-در نظر گرفتن سناریو تصویری کوتاه
3-استفاده از مدلهای دو بعدی و 3 بعدی
4-صداگذاری بر روی ویدئو
5-بازبینی ویدئو جاد انواع فرصتها برای رسیدن به اهداف